27 Aralık 2010 Pazartesi

Emzirme Reformu

Üstümüze düşen görevi yapalım;

1. Türkiye'de ilk altı ay sadece anne sütü alan bebeklerin oranı sizce yüzde kaç? (*)
%30, 40 derdim. Hadi çalışan kesim emziremiyor, bu ülkenin köylüsü, ev hanımı neden emzirmiyor? Yazık

2. Siz bebeğinizi ne kadar süre anne sütü ile beslediniz?
İlk bebeğim sağlık sorunları sebebiyle 1. aydan sonra özel mama kullanmak zorunda kaldı. Ancak4.-6.ay arası sadece annesütü, 6. aydan sonra da takviye olarak 1 yaşına kadar annesütü aldı.
İkinci bebeğimi 6. aya kadar sadece annesütü ile besledim. Hala ek gıdalarla destekleyerek emziriyorum.

3. Kaç ay doğum izni kullandınız?
İlkinde 6. ay yarım gün başladım, 8. ayda tam güne geçtim.
İkincide 6. ay tam günle başladım.

4. Yasal süt izninizi kullanabildiniz mi?
Kendi işim olduğu için yasal süt izni diye bir tanım olmadı. Sabah ofise geldiğimde, öğle yemeğinden sonra ve saat 4 .00teyani aslında Zeynebin beslenme saatlerinde ben de süt sağıyorum ofiste. Ofiste derken aslında daha uygun bir yer olmadığı için tuvalette. Ama tabii uzun toplantılar ve süt lekesi olmuş gömlekler arada oluyor. Zor durumlarda toplantı dönüşü araba da bile süt sağmışlığım var.

5. Emzirdiğiniz ya da süt iznini kullandığınız için iş yerinde mobbing (tepki, işi bırakmanız için baskı) ile karşılaştınız mı?
Patron kocam demişmiydim?

6. Bebeğinizi toplum içinde, dışarıda emzirmeniz gerektiğinde sıkıntı yaşadınız mı?
İkisini de aklınıza gelecek her yerde, gittiğim her kafede, müzede, parkta, yolda, alışverişte emzirdim. Hiç sıkılmadım, utanmadım. İlkinde emzirme önlüğü icad edilmemişti daha :) İkincide de bazen kullandım bazen kullanmadım örtüyü. Bugüne kadar hiçbir sıkıntı yaşamadım.

7. Emzirme konusunda desteğe ihtiyacınız oldu mu? Gerek emzirme danışmanlığı, gerekse psikolojik olarak yeterince destek bulabildiniz mi?
İlkinde 1. aydaki hastane macerasında sütüm sıfırlamıştı .Ancak yoğun çaba ve inatla tekrar annesütü ile beslenmeye geri dönebildik. Benim için çok yorucu bir süreçti ama daha çok süt verdikçe daha mutlu oluyordum ve bu beni motive ediyordu. Bu sürede çevremdekiler çok destekledi ancak herhangi bir danışmanlık almadım. İnternet araştırmalarım bana gerekli bilgi ve desteği verdi.

8. Emzirdiğiniz süre boyunca etraftan "sütün yetmiyor, mama ver, bu çocuk meme emmek için çok büyük” şeklinde baskı gördünüz mü?
İlk bebeğin hasta olduğunu öğrenmeden kilo kaybettiğini duyunca ''sütün beslemiyor belki'' diyenler oldu ama onlara pek kulak asmadım.

9. Emzirme Reformu’nu biliyor musunuz? Sizce Emzirme Reformu neden gerekli?
Biliyorum ve destekliyorum.Her bebeğin annesini en az 6 ay emmeğe hakkı vardır ve dış sebepler bu süreçte anne ile bebek arasına girmemelidir.

10. Emzirme Reformu'nu web sitesinde desteklediniz mi? Destek olmak içinhttp://emzirmereformu.com/ adresindeki formu doldurmanız yeterli.
Bu yazıdan önce destekledim.

(*) Türkiye’de ilk altı ay sadece anne sütü alan bebeklerin oranı yüzde 1,3. (Kaynak UNICEF Türkiye). Annelerin yüzde 98'i doğumdan sonra emzirmeye başlıyor, fakat ilk iki aydan sonra genel emzirme sorunları veya işe başladıklarında yaşadıkları sıkıntılar nedeniyle emzirmeyi ve anne sütüyle beslemeyi sonlandırabiliyorlar.

Benim bloğu okuyanlar zaten bir elin parmaklarını geçmez. E zaten onlardan biri mimlemiş de yazdım bu yazıyı. Diğerleri: Hadi canım. Teker teker adınızı söyletmeyin bana. Herkes yazsın bakalım bloguna hadi bakalım. Hadi.....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder